torsdag 15. mars 2012

Tilbygg

Et funkishus med nytt tilbygg til venstre i teglstein og glass. Lekkert!
I dagens utgave av Aftenposten har de en artikkel om tilbygg. Morsomt med tips og idéer når man står midt i en fase hvor man skal gjøre endel valg. Men jeg er usikker på om jeg synes det er pent at et tilbygg skiller seg mye fra stilen til det eksisterende huset.

Noen hevder at et lite tilbygg kan tilpasses med det 
eksisterende huset, mens et stort tilbygg bør 
få sitt eget uttrykk. Men er det like vellykket?


Hus 1 
På dette huset liker jeg godt den moderne fomen tilbygget har. Supert materialvalg med den gule teglsteinen som passer supert til funkishusets brune panel.



Hus 2 
På dette huset er tilbygget intergrert. Høyre del av huset med rød teglstein er nytt. På den opprinnelige delen var grunnmuren i betong. Nå er den kledd med rød teglstein slik at det harmonerer med den nye delen. Jeg synes dette er en vellykket utvidelse av huset.


Hus 3 
På dette huset synes jeg ikke forskjellen mellom stilene klassisk trehus og moderne fungerer. Dette blir bare rart.
Hus 4 
Dette huset er rett og slett bare et trist syn. Stilene sloss for mye om oppmerksomheten og det ser rart ut når hovedhuset blir mindre enn tilbygget.

2 kommentarer:

  1. likte veldig godt den første illustasjonen. Kult med stein og helt forskjellig form. Stilen bryter jo ikke likevel.

    SvarSlett
  2. Enig! Det første huset er det fineste :-)

    SvarSlett