fredag 26. april 2013

Fin fredag med nye asjetter!

Jeg er superfornøyd med mine nye asjetter i Grønlandserien fra Hadeland Glassverk som er designet av Arne Jon Jutrem (1929-2005) på 50-tallet. Jeg har forelsket meg helt i fargen og formen som varierer fra asjett til asjett. Liker det håndlagde preget slike ulikheter gir. Det skal bli gøy å servere dessert o.l. i disse fremover. 
Skillingsbollene ligger i en liten bolle fra Ruska som jeg nå begynner å få mange deler til. Nå begynner Funkistoppen å ta form også når det gjelder kopper og kar, så håper mannen er like entusiastisk til nyervervelsene når han kommer hjem til søndag :-)
De grønne asjettene egner seg også supert til å servere sushi på. Jeg synes sushien ser smakfull og kommer godt til sin rett mot det grønne glasset. God helg til alle!



2 kommentarer:

  1. Stilige krus! Jeg har bare glass, de har sammen fasong, uten hank!
    Sushien kom veldig fint fram med den grønne bakgrunnen! Jeg har jo bruk mitt til reker:-)
    Må jammen prøve å bruke mitt mer, lenge siden nå....
    Fin helg til deg!
    Siri

    SvarSlett