torsdag 30. mai 2013

Flerbruksbenk

"Krobo" flerbruksbenk med moduler for platespiller og lp-plater. 
Bildet er fra boken "Norsk Designmøbler 1940-1975".







En slik "Krobo" flerbruksbenk i teak som på bildet ønsker jeg meg :-) Men da uten de flyttbare modulene som står oppå.
Som flerbruksbenk egner den seg som hylle, benk for TV/ stereo og sittebenk siden den er meget solid og sterk. Disse benkene finnes i mange lengder.
Jeg tenkte å bruke min som hylle i første omgang, men kommer jeg over noen morsomme sitteputer som egner seg, blir den fort en sittebenk også.
"Krobo" flerbruksbenk er fra 1960-tallet, tegnet av Torbjørn Afdal for Bruksbo Tegnekontor og produsert hos Mellemstrands trevareindustri på Vigrestad i Hå.


To "Krobo" flerbruksbenker vedsiden av hverandre som fungerer både som sittebenk og hylle.

2 kommentarer:

  1. Superfin benk! Kunne gladelig hatt et par!! Med eller uten de flyttbare modulene, synes begge deler var fint!!
    Ha en fin kveld!!
    Siri

    SvarSlett