tirsdag 18. juni 2013

Mer grønt til huset!


"Grønland" takpendel fra 1960-tallet er designet av Jonas Hidle (1912-2001) for Høvik Verk. Takpendelen er utført i sortlakkert metall med ytterskjerm i "Grønlandsglass" produsert ved Hadeland Glassverk. 
Ja, da her jeg gjort det igjen - en ny grønn glass ting har kommet inn på toppen. Denne gangen en takpendel fra det glade 60-tallet. Mannen og jeg var på kjøretur til Jessheim for å kjøpe noe helt annet da vi kom over denne lampen i grønt glass med bobler i. Den hører til serien "Grønland" fra Hadeland som jeg også har som servise. Tanken er at den etterhvert skal henge i det nye inngangspartiet når det blri ferdig.
I morgen skal jeg til ei venninne for å låne Bonytt fra 60- og 70-tallet. Håpet er å finne informasjon om de tingene jeg har kjøpt i det siste - bl.a. Hunter-stolen.
En glad kveld til alle der ute :-)

3 kommentarer:

  1. Nice:) har forresten bilen full av klær til minin din. Komme oppom på toppen å levere så får æ kikke på alle nyhetene dine :)

    SvarSlett
  2. Ja, du er hjertlig velkommen :-)

    SvarSlett
  3. Samme lampa skulle jeg få av min tante i Oslo, men dessverre knuste den da hun skulle ta den ned og gjøre den klar til vi skulle hente den....Sånn kan det gå...Godt din er like hel og fin!!
    Ha en fin dag!!
    Siri

    SvarSlett