tirsdag 4. juni 2013

Tilbakeblikk til en stue fra 60-tallet

Jeg kom over dette bildet av et tidstypisk 60's interiør. Møblene er designet av Torbjørn Afdal. Bordet heter "Bellis" og er i palisander, mens stolene "Hunter" er i beiset eik (tror jeg) og skinn. Utfra det jeg har lest meg til, er de begge produsert i 1960. Bak i bildet sees en bokhylle i palisander.
Jeg synes bordet er litt mer mot artdeco i stilen enn funkis. Bordet har en litt for pent og rundt  i formen. Men jeg liker det godt. Stolene synes jeg er kjempefine, både som de er og når de settes inn i et mer moderne interiør.
Afdal var en svært produktiv designer for Bruksbo Tegnekontror der han tegnet stolen "Hunter" (produsert av Stranda Industri). Jeg har 4 stykker av de stolene og jeg håper jeg får de til å passe inn i huset når vi er ferdige med å bygge ut. Huset skal ikke være helt 60-talls retro inne. Målet med interiøret er å få skapt en morsom balansegang mellom 60-tallet og et varmt, moderne interiør.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar