fredag 26. juli 2013

Hytteliv og gamle blader

For en sommer vi har! 
Den siste uken har vært fantastisk (selv med tordenvær natt til i dag). Etter en voksenferie til Italia og konsert med Leonard Cohen, ferie med barna til Gøteborg og hytta i Langangsfjorden, nyter nå barna og jeg den siste uka av ferien min hjemme. Jeg vil helst på stranda for å bade (badeengel som jeg er), mens barna helst vil pusle hjemme rundt huset. 
Uansett; deilig å få roet det ned litt før arbeidsdagene begynner til uka og ok å få gjort "alt" man ikke får tid til å gjøre i en travel hverdag. I dag har jeg vasket vinduer, ryddet, vasket, mekket sykler (hva skal man egentlig med menn...;-) og laget middag til en god venninne. 
Koslig å lage middag til noen og på menyen sto det grillede lammekoteletter servert med couscous, spinatpai, salat og dressing. Til dessert sitronterte og espresso. Deilig sommermat!
Som en kuriositet: På hyttetur blir alltid gamle blader som nye og Henne fra 2007 (bildet) er intet unntak. Jeg har sikkert lest dette bladet hver sommer de siste årene på hytta i Langangen, men plutselig i år så jeg en mote- og matreportasje hvor det var brukt en flerbruksbenk. Skulle du sett på maken.... Og så anvennelig dette nye bekjentskapet mitt er; i denne raportasjen om moter og mat er det brukt som bord.
I morgen er det nok en sommerdag og den skal også nytes med sol, bad og konsert med Ole Paus på kvelden.
Ønsker dere alle en fortsatt god sommer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar